De Extern bureaublad-licentiedatabase opnieuw samenstellen via een webbrowser

De methode voor het opnieuw samenstellen via een webbrowser kan worden gebruikt wanneer een computer met Extern bureaublad-licentiebeheer geen verbinding met internet heeft, maar u toegang tot internet kunt krijgen via een webbrowser op een andere computer. De URL voor deze methode voor het opnieuw samenstellen via een webbrowser wordt weergegeven in de wizard RDS CAL’s beheren.

Waarschuwing!

Als u de Extern bureaublad-licentiedatabase opnieuw samenstelt, worden alle RDS CAL’s verwijderd die al op de licentieserver zijn geïnstalleerd. Als de Extern bureaublad-licentiedatabase opnieuw is samengesteld, moet u de RDS CAL’s opnieuw op de licentieserver installeren. Zorg daarom dat u de koopovereenkomst van de RDS CAL’s bij de hand hebt voordat u de Extern bureaublad-licentiedatabase opnieuw gaat samenstellen op een licentieserver.

De Extern bureaublad-licentiedatabase opnieuw samenstellen via een webbrowser

1. Open Extern bureaublad-licentiebeheer op de licentieserver. U opent Extern bureaublad-licentiebeheer als volgt: klik op Start, ga naar Systeembeheer, ga naar Extern bureaublad-services en klik op Extern bureaubladlicentiebeheer.

2. Klik met de rechtermuisknop op de licentieserver waarop u de Extern bureaublad-licentieserver opnieuw wilt samenstellen en klik vervolgens op Eigenschappen om te controleren of de verbindingsmethode voor de Extern bureaublad-licentieserver op Webbrowser is ingesteld. Wijzig zo nodig de verbindingsmethode op het tabblad Verbindingsmethode en klik vervolgens op OK.

3. Selecteer de licentieserver waarvan u de Extern bureaublad-licentiedatabase opnieuw wilt samenstellen en klik dan in het menu Actie op RDS CAL’s beheren.

4. Klik op de pagina Wizard RDS CAL’s beheren op Volgende.

5. Klik op de pagina Actie selecteren op De database van de licentieserver opnieuw samenstellen.

6. Selecteer een reden waarom u de Extern bureaublad-licentiedatabase opnieuw wilt samenstellen en klik op Volgende.

7. Schakel op de pagina Verwijderen van RDS CAL’s bevestigen het selectievakje Verwijderen van huidige RDS CAL’s op deze licentieserver bevestigen in en klik op Volgende.

8. Als de inhoud van de Extern bureaublad-licentiedatabase is verwijderd, klikt u op de pagina RDS CALs opnieuw installeren op Volgende.

Opmerking

U kunt maar één reeks (of pakket) RDS CAL’s tegelijk opnieuw installeren. Als u de eerste reeks RDS CAL’s opnieuw hebt geïnstalleerd, wordt u gevraagd of u een andere reeks RDS CAL’s opnieuw wilt installeren. Dit wordt u na elke nieuwe installatie van een reeks RDS CAL’s gevraagd.

9. Klik op de pagina Clientlicentiesleutelpakket aanvragen op de hyperlink om verbinding te maken met de website van Extern bureaublad-licentieverlening. Als u Extern bureaublad-licentiebeheer uitvoert op een computer die geen verbinding heeft met internet, noteert u het adres voor de website van Extern bureaublad-licentieverlening en maakt u verbinding met deze website op een computer die wel verbinding heeft met internet.

10.Selecteer CAL’s beheren op de webpagina van Extern bureaubladlicentieverlening onder Selecteer een optie en klik op Volgende.

11.Geef de volgende verplichte gegevens op:

    • Doellicentieserver-id Een nummer van 35 cijfers, ingedeeld in groepen van vijf cijfers, dat wordt weergegeven op de pagina Clientlicentiesleutelpakket aanvragen in de wizard RDS CAL’s beheren.
    • Reden voor herstel Selecteer de reden voor het opnieuw samenstellen van de Extern bureaublad-licentiedatabase.
    • Licentieprogramma Selecteer het licentieprogramma waaronder u uw RDS CAL’s hebt gekocht.

12.Klik op Volgende.

13.Geef de volgende verplichte gegevens op:

    • Achternaam
    • Voornaam
    • Bedrijfsnaam
    • Land/regio

U kunt ook de optionele gegevens invoeren, zoals bedrijfsadres, e-mailadres en telefoonnummer. In het veld voor de organisatie-eenheid kunt u de eenheid in uw organisatie beschrijven waarvoor deze licentieserver is bestemd.

14.Klik op Volgende.

15.De informatie die u op deze pagina moet opgeven, is afhankelijk van het licentieprogramma dat u op de vorige pagina hebt geselecteerd. In de meeste gevallen moet u een licentiecode of het nummer van de licentieovereenkomst opgeven. Raadpleeg de documentatie die u bij de aanschaf van uw RDS CAL’s hebt ontvangen. Bovendien moet u opgeven welk type RDS CAL en welke hoeveelheid u opnieuw op de licentieserver wilt installeren.

16.Klik op Volgende nadat u de vereiste gegevens hebt ingevoerd.

17.Controleer of alle gegevens die u hebt ingevoerd, juist zijn. Klik op Volgende om uw aanvraag naar Microsoft Clearinghouse te verzenden. Op de webpagina wordt een sleutelpakket-id van de licentie weergegeven die door Microsoft Clearinghouse is gegenereerd.

Belangrijk

Bewaar een kopie van de sleutelpakket-id van de licentie. Als u deze informatie bij de hand hebt, verloopt de communicatie met Microsoft Clearinghouse sneller als u hulp nodig hebt bij het herstellen van RDS-CAL’s.

18. Voer in de wizard RDS CAL’s beheren op de pagina Clientlicentiesleutelpakket aanvragen de sleutelpakket-id van de licentie in de desbetreffende vakken in en klik op Volgende. De RDS CAL’s worden opnieuw op de licentieserver geïnstalleerd.

19.Als u nog een reeks RDS CAL’s opnieuw wilt installeren, klikt u op de pagina Aanvullende RDS CAL’s opnieuw installeren op Doorgaan met opnieuw installeren van aanvullende RDS CAL’s en vervolgens op Volgende. Herhaal stappen 9 tot 18.
Om het opnieuw samenstellen van de Extern bureaublad-licentiedatabase te voltooien, klikt u op Het opnieuw samenstellen van de Extern bureaubladlicentiedatabase voltooien, daarna op Volgende en ten slotte op Voltooien.