F.A.Q. bij de aanschaf van gebruikte Volume Licenties

Meest gestelde vragen en antwoorden m.b.t. licenties

  • 1.Tweedehands licenties
    Er zijn veel vragen m.b.t. de aankoop en het gebruik van overtollige, tweedehands of gebruikte licenties. Hieronder proberen we op de meest voorkomende vragen een antwoord te geven.
  • Sinds wanneer mogen licenties verhandeld worden?
    admin09-10-2017

    Dat mag na de uitspraak in 2012 door het Europese Hof inzake Oracle licenties, wat de weg heeft vrijgemaakt voor de aan- en verkoop van overtollige licenties

  • Aan welke voorwaarden moet een licentie voldoen om verhandeld te kunnen worden?
    admin09-10-2017
    • de licentie moet eeuwigdurend (perpetual) zijn
    • de licentie moet volledig betaald zijn
    • de licentie mag niet meer worden gebruikt
    • de licentie moet binnen de Europese Unie gebruikt zijn
  • Hoeveel kunnen we besparen met tweedehands licenties?
    admin09-10-2017

    Hoeveel er bespaard kan worden, hangt voornamelijk af van de versie en het aantal licenties dat benodigd is. Als voorbeeld; de besparing op een Microsoft Office 2010 is een stuk hoger dan die op een Office 2016. Daar liggen 2 redenen aan ten grondslag, de eerste is, dat nu door Microsoft alleen de 2016 versie nog verkocht wordt en die mag dan worden gedowngrade. De tweede reden is, dat de 2010 versie vaker beschikbaar komt en derhalve goedkoper is. Doorgaans kan er door gebruik te maken van tweedehands licenties tussen de 30-60% bespaard worden.

  • Hoe kunnen we tweedehands licenties aankopen?
    admin09-10-2017

    Na uw bestelling in de webshop zorgen wij ervoor dat u zo spoedig mogelijk alle noodzakelijke leveringsdocumenten en de installatiemedia (indien gewenst) krijgt toegestuurd. Na betaling van de factuur bent u –net als bij de aanschaf van een regulier product- eigenaar van de software licentie.

  • Hoe gaat de aanschaf in zijn werk?
    admin09-10-2017

    Nadat u de order heeft geplaatst en vervolgens de factuur betaald heeft, ontvangt u van ons uw gebruiksrecht(-en). Het installeren kan op verschillende manieren en indien u zelf toegang heeft tot een downloadcenter van een leverancier (bij Microsoft VLSC), krijgt u van ons de relevante codes (in geval van Microsoft de KMS of MAK code). Mocht u geen toegang hebben tot een download center zoals Microsoft VLSC, dan kunnen wij u daar uiteraard bij ondersteunen.

  • Welke taal worden de gebruiksrechten geleverd?
    admin09-10-2017

    In geval van Microsoft volume licenties kan dit in vrijwel iedere taal, dus ook in het Nederlands. Voor open licenties programma's op schijf geldt de beschikbare taal; dit zal veelal Nederlands zijn.

  • Wat is de herkomst van deze tweedehans licenties?
    admin09-10-2017

    De licenties zijn altijd afkomstig van bedrijven uit de Europese Unie. Deze bedrijven zijn veelal gemigreerd naar de Cloud, waardoor de volume licenties overbodig/overtollig zijn geworden. Ook kan het zijn dat ze te veel licenties teveel hebben door inkrimping/reorganisaties of doordat ze zijn overgegaan naar de laatste versies.

  • Hoe werkt het als ik wil bestellen?
    admin09-10-2017

    Hoe gaat de bestelprocedure in zijn werk?

    Vooraf:
    Alleen zakelijke klanten kunnen bij ons bestellen. Consumenten kunnen helaas niet bij LicentiePro bestellen. Het herroepingsrecht is dus ook nadrukkelijk uitgesloten.

    Het bestelproces
    1. U selecteert in de webshop één of meerdere licenties (aantal en soort) en voegt deze toe aan het winkelwagentje.
    2. Wanneer u klaar bent gaat u verder naar afrekenen. Wilt u nog wat wijzigen dan kan dat natuurlijk altijd.
    3. Bent u al klant dan heeft u een account bij ons en kunt u inloggen. Bent u nog geen klant dat vragen wij u zich te registreren.
    4. Na inloggen of registreren gaat u naar de pagina waar u kunt afrekenen. Wij bieden meerdere betaalmethoden aan waaronder iDEAL, creditcards, paypal en meer.
    5. Het bedrag dat u ziet in de winkelwagen is ook het bedrag dat u moet betalen, er komen dus geen extra kosten bij.
    6. Is de betaling geslaagd dan ontvangt u van ons op het opgegeven e-mailadres een bevestiging van uw bestelling.
    7. Wij doen nog een extra controle op uw bestelling, waardoor het tot maximaal 1 werkdag kan duren alvorens u de licentie, de sleutel en indien besteld de softwaremedia in uw bezit heeft.

    Heeft u ondanks bovenstaande uitleg nog vragen over het bestelproces, of wilt u een offerte op maat of een afspraak inplannen, bel ons dan gerust op 020 210 88 00 of stuur een email .